CERAMICA                      CERAMIC

                                                                                                                                                                                                      CLICK ON IMAGES FOR MORE INFO

"L'incontro con la ceramica, recentissimo, è stato per me come un colpo di fulmine. Un innamoramento totale, che prende i sensi e la mente: con la sua storia millenaria, con l'enorme varietà di lavorazioni, la forza delle mani che plasmano la terra, materia primigenia; la complessità delle reazioni chimiche e fisiche innescate dal fuoco, la sua diffusione planetaria, la sua forza e la fragilità, il mito e la scienza, l'umile quotidianità e l'unicità artistica.

Grazie alla ceramica ho intrapreso una strada che so lunghissima, una sfida del tutto personale, alla ricerca di una espressione formale che riunisca la visione con il tatto, la linea sulla superficie con lo spazio occupato, il colore con la materia."

 

"Faceting with ceramics, very recently, it has been  like a thunderbolt. I totally fall in love with it, for it takes the senses and the mind: with its long history, with the huge variety of processes, the strength of the hands that shape the earth, primordial matter, the complexity of the chemical and physical reactions triggered by the fire, its worldwide spread, its strength and fragility, the myth and science, the humble everyday life and artistic uniqueness.

Thanks to ceramics, I embarked on a road that I know very long, a  very personal challenge, looking for a formal expression bringing together the vision with touch, the line on the surface with the space, the color with the matter."